Görev Tanımı Yönetimi

Görev Tanımı

Yazdır
Samsun Üniversitesi
Görev Tanım Formu
Doküman No GRT012
Yayın Tarihi 21/10/2022
Revizyon No 00
Revizyon Tarihi 00/00/0000
Sayfa No 1
Birimi Genel Sekreterlik
Alt Birimi Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü
Bağlı Ünvan Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü
Görev Adı Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü Mali İşler Ofisi Personeli
Sorumluluk Alanı S.4.9.2 - Bütçe Hazırlama
S.4.9.3 - Ek Bütçe Hazırlama
S.4.9.8 - Vergi Beyanı
S.4.9.6 - Günlük Banka İşlemleri
S.4.9.5 - Faturalandırma
S.4.9.7 - Proje
S.4.9.4 - Ek Ödeme Dağıtım
S.4.9.9 - Yönetici Payı Ek Ödeme
S.4.9.1 - BAP ve Hazine Ödemeleri
Görev Türü
Hassas Görev Hassas Görev Kodu
Görev ve Sorumlulukları S.4.9.3 / 1 Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından ödeneği yetersiz bütçe kalemi veya kalemlerinin tespit edilmesi
S.4.9.3 / 2 Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından Ek Bütçe Tasarısının hazırlanması
S.4.9.3 / 3 Hazırlanan ek bütçe tasarısının Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından Üniversite Yönetim Kurulunun onayına sunulması
S.4.9.3 / 4 Onaylanan ek bütçenin Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemine (DMİS) girişi yapılarak, Muhasebe İşlem Fişi (MİF) ile birlikte Saymanlık Müdürlüğüne gönderilmesi
S.4.9.6 / 1 Döner Sermaye İşletme Müdürlüğüne ait banka hesaplarına ait günlük banka ekstreleri Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğünden veya bankadan temin edilmesi
S.4.9.6 / 2 Banka hesap ekstrelerinde bulunan giriş ve çıkışların kontrol edilmesi, gelir veya emanet kaydı gerçekleştirilecek işlemlerin DMİS üzerinden tamamlanarak MİF oluşturulması
S.4.9.6 / 3 Hazırlanan MİF’in imzalanmak üzere Gerçekleştirme Görevlisi ve Harcama Yetkilisine sunulması
S.4.9.6 / 4 İmzalanan MİF’in onaylanmak üzere Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğüne teslim edilmesi
S.4.9.4 / 1 Tahsil edilen döner sermaye gelirlerinden katkısı bulunanlara ek ödeme olarak dağıtılma işlemlerinin “Yükseköğretim Kurumlarında Döner Sermaye Gelirlerinden Yapılacak Ek Ödemenin Dağıtılmasında Uygulanacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelik” hükümleri ve aynı yönetmeliğe istinaden alınan Üniversite Yönetim Kurulu Kararları doğrultusunda yapılması
S.4.9.4 / 2 Ek ödeme dağıtım bordrosu, ÖEB ve MİF hazırlanması ve imzalanmak üzere Gerçekleştirme Görevlisi ve Harcama Yetkilisine sunulması
S.4.9.4 / 3 İmzalanan belgelerin muhasebeleştirmek üzere Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğüne teslim edilmesi
S.4.9.4 / 4 Ödeme yapılan personele ait vergi matrahlarının ilgili maaş birimlerine bildirilmesi
S.4.9.9 / 1 Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenen oranda ek ödeme hesaplanması için yöneticilerin mevcut ay maaş bordrolarının temin edilmesi
S.4.9.9 / 2 Maaş kalemlerine göre hesaplanan bordroya ait ÖEB ve MİF düzenlenmesi ve imzalanmak üzere Gerçekleştirme Görevlisi ve Harcama Yetkilisine sunulması
S.4.9.9 / 3 İmzalanan belgelerin muhasebeleştirmek üzere Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğüne teslim edilmesi
S.4.9.9 / 4 Ödeme yapılan personele ait vergi matrahlarının maaş birimlerine bildirilmesi
S.4.9.1 / 1 Her ay tahsil edilen gelirler üzerinden Üniversite Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenmiş oran üzerinden %5 BAP payının hesaplanması ve %1 Hazine Hissesi kesintisinin yapılması
S.4.9.1 / 2 İlgili ödemelere ait Ödeme Emri Belgesinin ve Muhasebe İşlem Fişinin DMİS üzerinden hazırlanması ve ekleri ile beraber imzalanmak üzere Gerçekleştirme Görevlisi ve Harcama Yetkilisine sunulması
S.4.9.1 / 3 İmzalanan Ödeme Emri Belgesinin ve Muhasebe İşlem Fişinin muhasebeleştirmek üzere Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğüne teslim edilmesi
S.4.9.7 / 1 Birimler tarafından Üniversite Yönetim Kuruluna sevk edilen taleplerin Üniversite Yönetim Kurulunca değerlendirilmesi ve alınan Üniversite Yönetim Kurulu Kararının ilgili birime ve Döner Sermaye İşletme Müdürlüğüne gönderilmesi
S.4.9.7 / 2 Üniversite Yönetim Kurulu Kararı doğrultusunda protokol, yararlanıcı kişi ya da kuruma imzalatılarak işe başlanması
S.4.9.7 / 3 İşin tamamlanmasını ve tahsilatın yapılmasını müteakiben ek ödeme tahakkuk işlemleri yapılarak ilgili öğretim elemanlarına ödemenin yapılması
S.4.9.5 / 1 Faturanın, Vergi Usul Kanunu hükümleri gereğince malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren azamî yedi gün içinde düzenlenmesi
S.4.9.5 / 2 Faturaya ait MİF’in DMİS aracılığıyla hazırlanması, imzalanmak üzere Gerçekleştirme Görevlisi ve Harcama Yetkilisine sunulması
S.4.9.5 / 3 İmzalanan MİF’in onaylanmak üzere Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğüne teslim edilmesi
S.4.9.5 / 4 Faturanın ilgili Tüzel veya Gerçek Kişiye teslim edilmesi
S.4.9.2 / 1 Döner Sermaye İşletme Müdürlüğünün 3 yıllık Gelir ve Gider Tahmini Bütçe kalemlerinin belirlenmesi
S.4.9.2 / 2 Hazırlanan gelir bütçesine uygun gider harcama kalemleri ve ayrılan ödeneklerin tespit edilmesi ve 3 yıllık tahmini gelir-gider bütçesinin oluşturulması
S.4.9.2 / 3 Gelir ve gider bütçesinin Üniversite Yönetim Kurulunun onayına sunulması
S.4.9.2 / 4 Üniversite Yönetim Kurulu Kararı alındıktan sonra gelir ve gider tahmini bütçesi ile bütçe fişlerinin Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğüne gönderilmesi
S.4.9.8 / 1 Döner Sermaye İşletme Müdürlüğüne ait bir önceki aya ilişkin mizan ve yardımcı mizanların kontrol edilmesi, tahakkuk eden tutardan mahsup edilecek tutar düşülerek ödenecek vergi tutarının tespit edilmesi
S.4.9.8 / 2 Gelir İdaresi Başkanlığının beyanname modülü üzerinden 1 nolu KDV beyannamesi, 2 Nolu KDV Beyannamesi, Damga Vergisi ve Muhtasar Beyanname düzenlenerek paketlenmesi
S.4.9.8 / 3 Hazırlanan ve paketlenmiş beyannamelerin Gelir İdaresi Başkanlığı İnternet Vergi Dairesi e-beyanname sistemine yüklenmesi
S.4.9.8 / 4 Beyannamelerin sistem üzerinden onaylanması ile tahakkuk fişlerinin oluşturulması
S.4.9.8 / 5 Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından DMİS üzerinden onaylanan ve tahakkuk fişi oluşan toplam tutar üzerinden MİF düzenlenmesi
S.4.9.8 / 6 Hazırlanan MİF’in imzalanmak üzere Gerçekleştirme Görevlisi ve Harcama Yetkilisine sunulması
S.4.9.8 / 7 İmzalanan MİF’in onaylanmak üzere Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğüne teslim edilmesi
Yetkiler

  • Biriminin görev, yetki ve sorumluluğunda yer alan tüm düzenli, verimli ve gecikmeye meydan vermeden yapmak ve sonuçlandırmak,
  • Göreviyle ilgili evrak, taşınır ve taşınmaz malları etkin ve verimli kullanmak, korumak ve saklamak,
  • Birim amirleri ve üst makamların vereceği diğer görevleri yerine getirmek. Takip ettiği iş ve işlemler hakkında amirine bilgi vermek,
  • 657 sayılı Devlet memurları kanununun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Diğer kurum veya kuruma ait sorumluluk alanı ile ilgili bilgi yönetim sistemlerini kullanabilmek,
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında paraf yetkisi,

Bilgi
  • Mevzuat, İletişim, Yönetim,
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki Birimler Banka, İdari Birimler, Akademik Personel, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Akademik Birimler, Kamu Kurumları, Tüzel ve Gerçek Kişiler, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı,
Adı Soyadı Tarih İmza
Hazırlayan Onaylayan Yürürlülük Onayı
Hakan Serçe Kadir Ceng Burcu Avcı