Görev Tanımı Yönetimi

Görev Tanımı

Yazdır
Samsun Üniversitesi
Görev Tanım Formu
Doküman No GRT098
Yayın Tarihi 07/11/2022
Revizyon No 00
Revizyon Tarihi 00/00/0000
Sayfa No 1
Birimi Genel Sekreterlik
Alt Birimi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Bağlı Ünvan Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Görev Adı Kütüphane Kullanıcı Hizmetleri Şube Müdürü
Sorumluluk Alanı S.4.13.12 - Web ve Sosyal Medya Hizmetleri Alt Süreci
S.4.13.13 - Kataloglama ve Sınıflama Alt Süreci
S.4.13.14 - Danışma Hizmetleri Alt Süreci
S.4.13.15 - Halkla İlişkiler Alt Süreci
S.4.13.16 - Tanıtım, Etkinlik ve Eğitim İşlemleri Alt Süreci
S.4.13.17 - Üyelik ve Ödünç Verme İşlemleri Alt Süreci
S.4.13.18 - Araştırma-Planlama-Koordinasyon İşlemleri Alt Süreci
S.4.13.19 - Engellilere Yönelik Hizmetler Alt Süreci
Görev Türü
Hassas Görev Hassas Görev Kodu
Görev ve Sorumlulukları S.4.13.12 / 1 Web sitesinin tasarlanmasını sağlamak,
S.4.13.12 / 2 Web sayfasının gereken düzenlemelerini yapmak,
S.4.13.12 / 3 Birimlerden gelen verilerle web sayfasındaki bilgi güncellemelerini düzenli olarak yapmak,
S.4.13.12 / 4 Birimle ilgili haberlerin web üzerinden duyurulmasını sağlamak,
S.4.13.12 / 5 Diğer birimlerle işbirliği yaparak kullanıcı dostu dinamik bir web sayfasının oluşturulması için çalışmalar yürütmek,
S.4.13.12 / 6 Kütüphane Sosyal Medya hesapları ile ilgilenmek. Kütüphane ile ilgili günlük bilgi girişinde bulunmak.
S.4.13.12 / 7 Kütüphaneler, hizmetlerini üyelerine ve potansiyel kullanıcılarına duyurmak amacıyla sosyal ağlarından yararlanmak
S.4.13.15 / 1 Halkla ilişkiler çalışmasının araştırma aşamasında, kütüphane kullanıcısının kimler olduğu, gereksinimlerini ve kullanıcının kütüphane hizmetleri ile ilgili düşüncelerini saptamak,
S.4.13.15 / 2 Araştırma için anketlerden yararlanılabilir, kullanıcılarla telefonla veya yüz yüze görüşme yapılabilir, gözlem sonuçları değerlendirmek, kütüphane kayıtları incelemek,
S.4.13.15 / 3 Hedef kitleye uygun halkla ilişkiler yöntemini belirlemek amacıyla okul, dini kurumlar, kurs, vakıf ve belediye gibi yerel kurumlarla işbirliğine gitmek,
S.4.13.15 / 4 Araştırma sonucu edinilen veriler doğrultusunda plan hazırlamak,
S.4.13.15 / 5 Planda kullanıcıya iletmek istenilen mesajın ne olduğu, bu mesajın kullanıcıya neden iletilmek istendiği, kullanıcıların bu mesajı alması için neler yapılacağı ve bu mesajın tam olarak ne zaman ve ne kadar sürede iletileceği açıkça belirtmek,
S.4.13.15 / 6 Kütüphane halkla ilişkilerinde, ilgi çekici şekilde hazırlanmış yıllık faaliyet raporları, kitap listeleri, haber duyuruları, elektronik bültenler, ayraçlar, kitap fuarları, TV ve radyo, gazeteler ve ekleri, dergiler, broşürler, afişler, promosyon materyalleri, e-posta ve sosyal ağlar, gösterimler, sergiler, slaytlar, halkla açık programlar, yerel komite ve organizasyonlar, web sayfaları kullanmak,
S.4.13.15 / 7 Kütüphane personeli, günlük ve haftalık gazetelerin, radyo ve televizyon kanallarının, çeşitli toplumsal gruplara ait bültenlerinin, okul gazetelerinin ve belirlenen hedef kitleye ulaşmayı sağlayabilecek diğer araçları kullanarak kullanıcılarına ulaşmak,
S.4.13.15 / 8 Kütüphanenin web sayfasında basına yönelik fotoğraf, logo, broşürler vb. kütüphaneye ait her tür tanıtım materyalinin elektronik kopyası bulundurmak,
S.4.13.14 / 1 Kütüphane kullanıcıları amaçları ve ihtiyaçları doğrultusunda yönlendirmek,
S.4.13.14 / 2 Kullanıcılar, kütüphaneye gelerek veya telefon, posta, elektronik posta ve benzeri yollarla araştırmaları kapsamında yararlanabilecekleri bilgi kaynaklarının neler olabileceği konusunda yardımcı olmak,
S.4.13.14 / 3 Kullanıcıların gereksinim duyduğu bilgilerin hangi kaynaklarda bulunabileceği, kaynağın kullanım özellikleri, kaynağın kütüphanede bulunmaması durumunda hangi kütüphanelerde bulunabileceği kullanıcıya bildirmek,
S.4.13.14 / 4 Olanaklar ölçüsünde diğer kurum-kuruluşlarla işbirliği yapılarak kullanıcıların bilgi gereksinimi karşılanmaya çalışılır veya kullanıcı başka bilgi merkezleri ve bilgi kaynaklarına yönlendirmek,
S.4.13.14 / 5 Kullanıcının gereksinim duyduğu ödev, araştırma, rapor, sunu vb. dokümanları kendisi oluşturmaz sadece kullanıcının bu tür dokümanları oluşturabilmesi için bilgi kaynaklarına yönlendirme yapmak,
S.4.13.14 / 6 Kullanıcılara, basılı ve elektronik kaynaklardan, bilgisayarlardan ve ağlardan yararlanma konusunda eğitici toplantılar düzenlemek,
S.4.13.14 / 7 Kütüphane kullanımını ve kaynaklarını tanıtan materyal hazırlamak, duyurular yapmak,
S.4.13.17 / 1 Kütüphane kaynaklarının kütüphane dışında da güvenli olarak kullanımını sağlamak için; üyelik kurallarını (üye olma, kayıt silme, ödünç materyal sayısı ve süresi, yıpranma ve kayıp bedel miktarı ) belirler ve uygulanmasını sağlamak,
S.4.13.17 / 2 Okuyuculara etkin hizmet verebilmek için ödünç, iade, süre uzatımı, fotokopi, raf düzeni, cilt işlemleri hizmetlerinin sağlıklı şekilde yürütülmesini koordine etmek,
S.4.13.17 / 3 Okuma salonu ve rafların düzenli olmasını sağlayarak, teknik hizmetlerden gelen, kullanıcıların hizmetine sunulacak her türlü materyalin raf düzenine uygun bir şekilde yerleştirilmesini sağlamak,
S.4.13.17 / 4 Ön Danışma hizmetinde kullanıcılarını istekleri doğrultusunda yönlendirmek,
S.4.13.17 / 5 Kullanıcılar kütüphane materyalini kütüphane dışında da kullanabilmek için Üyelik Talimatınca üye yapılmasını sağlamak,
S.4.13.17 / 6 İlgili talimatlara uyarak ödünç alma, süre uzatımı ve iade işleminin gerçekleştirilmesini sağlamak,
S.4.13.17 / 7 Gecikmeli ya da yıpranmış olarak teslim edilen veya kaybolan materyaller için ceza talimatınca yükümlülükleri yerine getirmek,
S.4.13.17 / 8 İzinsiz olarak kütüphane dışına materyal çıkaranlar hakkında tutanak tutmak,
S.4.13.17 / 9 Görme Engelliler için ayrılmış odanın ve bilgisayarların kullanım ve yararlanma hizmetlerini ayarlamak,
S.4.13.17 / 10 İstatistiksel kayıtların düzenli tutulmasını sağlamak,
S.4.13.17 / 11 Güler yüzlü ve kalite odaklı ödünç verme hizmetinin gerçekleşmesini sağlamak.
S.4.13.17 / 12 Üniversiteden mezun olan veya diğer sebepler ile ayrılan kullanıcıların kütüphane ile olan üyelik işlemlerinin sonlandırılmak,
S.4.13.13 / 1 Kataloglama işlemlerinin yürütülmesi;
S.4.13.13 / 1.1 Yayının temel üst bilgilerinin girişinin tespiti;
S.4.13.13 / 1.2 Kataloglanan kitabın cilt kopya kaydı işlemleri,
S.4.13.13 / 1.3 Ciltlenen dergiler süreli yayın formatında kitap gibi kataloglaması,
S.4.13.13 / 1.4 Görsel-İşitsel materyaller CR-ROM formatında kitap gibi kataloglaması,
S.4.13.13 / 1.5 Kataloglanan kaynakların kontrol işlemlerinin yapılması, varsa hatalar düzeltilmesi,
S.4.13.13 / 1.6 İstatistiki bilgiler aylık, üç aylık, yıllık hazırlanması,
S.4.13.13 / 2 Sınıflama İşlemlerinin yürütülmesi;
S.4.13.13 / 2.1 Sağlanan materyalin; konuları tespit edilmesi,
S.4.13.13 / 2.2 Konular tespit edilirken; materyalin başlığından, içindekiler sayfasından, önsözünden, kitap kapaklarındaki bilgilerden, kaynakça ve bibliyografyalardan, materyallerin içeriğinden varsa Kongre kütüphanesi ciplerinden, Milli Kütüphane ve diğer üniversite kütüphanelerin kataloglarından yararlanılması,
S.4.13.13 / 2.3 Kütüphane kataloğundan daha önce benzer materyale verilen sınıflama numaraları ve konu başlıkları kontrol edilmesi,
S.4.13.13 / 2.4 Verilen sınıflama numarasından emin olunmadığı takdirde, Internet aracılığı ile çeşitli kütüphanelerin kataloglarına ulaşılarak kontrol yapılması,
S.4.13.13 / 2.5 Cutter tablosundan Cutter numarası verilerek yer numarasının tamamlanması,
S.4.13.13 / 2.6 TO-KAT, Kongre Kütüphanesi ve diğer üniversitelerin konu başlıkları listelerinden ve ilgili konu sözlükleriyle ansiklopedik kaynaklardan yararlanılarak Türkçe ve İngilizce konu başlıklarının belirlenmesi,
S.4.13.16 / 1 Kütüphanenin varlığını duyurmak, yapısı, hizmetleri, personeli, görev dağılımı, kaynakları ve kullanım şartları hakkında bilgilendirmek, güncel duyuru hizmeti yapmak,
S.4.13.16 / 2 Eğitim-öğretim dönemi süresince isteyen gruplara randevu ayarlayarak, uygun olan gün ve saatlerde merkez kütüphane hizmetlerini tanıtmak ve mevcut birimler hakkında yerinde tanıtım hizmeti vermek,
S.4.13.16 / 3 Kullanıcılara kütüphane otomasyon programında araştırma yapabilmeleri için eğitim vermek,
S.4.13.16 / 4 Kütüphanenin satın aldığı ve abone olduğu veri tabanlarının içeriği nasıl kullanılacağı, kullanım şartları hakkında telefonla, yüz yüze, e-maille, web üzerinden ya da gruplara kütüphanede ya da talep edilen bölüme giderek eğitim vermek,
S.4.13.16 / 5 Bilgi erişim ve araştırma teknikleri eğitimi için gerekli dokümanları hazırlamak ve üniversite bünyesinde bulunun tüm akademik birimlerin faydalanmasını sağlamak,
S.4.13.16 / 6 Faaliyet raporlarında kullanmak ve iş hacmini ölçmek ve değerlendirmek amacıyla web kullanım sayısı, kütüphane turu/kişi sayısı vb. istatistiklerini tutmak,
S.4.13.16 / 7 Kütüphanenin faaliyetlerini ve hizmetleri hakkında sürekli bilgilendirme ve tanıtım amacıyla sunum, broşür ve elektronik bülten hazırlamak, 8.Etkinlik programları planlamak ve düzenlemek,
S.4.13.19 / 1 Kütüphane binaları, engelli kullanıcıların kütüphane hizmetlerinden tam olarak yararlanmalarını sağlayacak şekilde tasarlamak,
S.4.13.19 / 2 Kütüphane çevresindeki duraklarda engellilerin biniş ve inişleri için gerekli önlemler alınır veya alınması için ilgili kurumlar nezdinde girişimlerde bulunmak,
S.4.13.19 / 3 Kütüphane binalarında herkesin aynı giriş kapısını kullanması için eşiksiz kapılar, merdiven yanında rampa, yeterli koridor ve kapı genişliği sağlamak,
S.4.13.19 / 4 Kütüphane içi koridorlarda engelli kullanıcıların, engellere çarpmadan, dolaşım olanağı sağlamak,
S.4.13.19 / 5 Kütüphane içerisinde az gören veya görmeyen kullanıcılara yönelik bilgilendirme hizmetleri için anlaşılabilir ses uyarıcılar ve harfler kullanmak,
S.4.13.19 / 6 Bina içerisinde akustik farklıklarını yaratarak görme engellilerde karmaşa yaratacak asmakat, yüksek tabanlı ve kubbeli mimariler kütüphane binalarında mümkün olduğunca kullandırmak,
S.4.13.19 / 7 Kütüphane içerisinde koridorlar, merdivenler ve kapılar aynı genişlikte tutulması, merdiven korkulukları aynı yükseklikten bağlanması, elektrik düğmeleri ve otomatlar aynı konumda yer almasını saplamak,
S.4.13.19 / 8 Engellilere yönelik hizmetler sunan kütüphaneler, hizmetlerini tanıtıcı materyaller oluşturmak,
S.4.13.19 / 9 Okul, hastane, belediye gibi kamusal alanlarda ve yazılı-görsel medya organları aracılığıyla hizmetlerin duyurusunu yapmak,
S.4.13.18 / 1 Sekreterlik Hizmetleri;
S.4.13.18 / 1.1 Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığına gelen telefonlara cevap vererek gerekli yerlere aktarmak, Daire içerisinden dış hatları aramak ve ilgili kişilere aktarmak.
S.4.13.18 / 1.2 Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı gelen faxları almak, gerekli birimlere ulaştırmak ve fax çekmek.
S.4.13.18 / 1.3 Daire Başkanlığına gelen misafir vb. randevuları ayarlamak.
S.4.13.18 / 1.4 Görevlendirme ve toplantılara ilgili kişilere haber vermek ve toplantıları organize etmek.
S.4.13.18 / 2 Gelen Evrak işlemleri;
S.4.13.18 / 2.1 Posta veya zimmet defteri ile İdaremize dış kurum ve kişilerden gönderilen evrak ve kayıt alması gereken dilekçe vb. yazı ve belgeler, Gelen Evrak Kayıt Memuru tarafından teslim almak.
S.4.13.18 / 2.2 Posta ile gelmiş ise gizli ve kişiye özel damgası bulunmayanlar dışındaki tüm evrak açılıp tasnif edilerek, arka kısmına İdaremiz Gelen Evrak kayıt kaşesi ile tarih kaşesi basılarak kayda alarak imza kartonuna yerleştirmek.
S.4.13.18 / 2.3 Gizli evrakları Daire Başkanına iletmek. Kişiye özel olan evraklar ise ilgili kişiye göndermek.
S.4.13.18 / 3 Giden Evrak işlemleri;
S.4.13.18 / 3.1 Havale edilen birim ile koordineli olarak gelen yazıya kayıt numarası verilerek cevap yazmak
S.4.13.18 / 3.2 Yazılan yazı imza kartonuna konularak yazan kişi tarafından paraflanır
S.4.13.18 / 3.3 Gerekli paraflar atıldıktan sonra Daire Başkanına sunmak
S.4.13.18 / 3.4 Evrak kurum içine gönderilecekse zimmet defteriyle ilgili birime imza karşılığı teslim etmek.
S.4.13.18 / 3.5 Yazı kurum dışına gidecekse Daire Başkanının parafından sonra Genel Sekreter yardımcıları ve Genel Sekreter parafına sunmak.
S.4.13.18 / 3.6 Genel Sekreter paraflar. Rektör veya Rektör Yardımcısına sunmak.
S.4.13.18 / 3.7 İmzadan çıkan evrak için Genel Sekreterlik Yazı İşleri Servisinden giden evrak kayıt numarası almak
S.4.13.18 / 3.8 Evrak zarfa koyularak kargo veya kurum içi posta servisine zimmet karşılığı teslim etmek
S.4.13.18 / 3.9 Arşiv her yılsonunda beş yıllık süreyi tamamlayan evraklar için arşivleme talimatına göre yapmak.
S.4.13.18 / 3.10 Evrak kayıt kontrol işlemleri her ayın sonunda aylık olarak istatistiki verilerin elde edilmesi için çıkarmak.
Yetkiler
  • Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu/Enstitü Kurullarına başkanlık etmek,
  • Kurul kararlarının uygulanmasını sağlamak,
  • Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu/Enstitü Müdürlüğü işleyişi hakkında Rektör’e rapor vermek,
  • Ödenek ve kadro ihtiyaçlarını Rektör’e bildirmek,
  • Personel üzerinde genel gözetim ve denetim yapmak,
  • Rektörlükçe verilen diğer görevleri yapmak.
Bilgi
  • Öğretim üyesi unvanına sahip olmak
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki Birimler İdari Birimler,
Adı Soyadı Tarih İmza
Hazırlayan Onaylayan Yürürlülük Onayı
Ali Kavak Ömer Naci Yılmaz Burcu Avcı