Görev Tanımı Yönetimi

Görev Tanımı

Yazdır
Samsun Üniversitesi
Görev Tanım Formu
Doküman No GRT156
Yayın Tarihi 26/12/2022
Revizyon No 00
Revizyon Tarihi 00/00/0000
Sayfa No 1
Birimi Dekanlık
Alt Birimi İlahiyat Fakültesi
Bağlı Ünvan İlahiyat Fakültesi
Görev Adı İlahiyat Fakültesi Bölüm Sekreterliği Ofisi Personeli
Sorumluluk Alanı S.4.12.3.1 - Akademik Birimler Kurul Kararları Süreci
S.4.12.3.6 - Evrak Akış Süreci
S.4.12.3.3 - Akademik Personel Alımı
S.4.12.3.21 - Yurtiçi/Yurtdışı Görevlendirme
S.4.12.3.14 - Müstafi Sayılma
S.4.12.3.4 - Ders Görevlendirmelerinin Yapılması
Görev Türü
Hassas Görev Hassas Görev Kodu
Görev ve Sorumlulukları S.4.12.3.1 / 1 Öğrenci, öğretim üyesi, dekanlık/müdürlük, bağlı birimlerden değerlendirilmek üzere gelen taleplerin Bölüm/Program/ABD Kurullarında değerlendirilmesi,
S.4.12.3.1 / 2 Bölüm/Program/ABD Kurullarında alınan kararların Fakülte/Yüksekokul/Meslek yüksekokulu kurullarında değerlendirilmesi,
S.4.12.3.1 / 3 Fakülte/Yüksekokul/Meslek yüksekokulu kurullarında alınan kararlardan bağlı birimlere gönderilmesi gerekenlerin iletilmesini sağlamak,
S.4.12.3.14 / 1 İlgili personelin görev yaptığı birimden müstafi sayılmasına dair tutanaklar Rektörlüğe bildirilir.
S.4.12.3.14 / 2 Müstafi sayılmasına dair alınan Rektörlük Olur’unun bildirilmesi.
S.4.12.3.14 / 3 SGK İşten ayrılış bildirgesi düzenlenmesi ve Rektörlüğün ilgili birimlerine bildirilmesi.
S.4.12.3.21 / 1 Öğretim elemanı dilekçesi ve ekleri (davet mektubu, yurt içi ve yurt dışı bilimsel etkinlik başvuru formu vb.) ile bağlı olduğu Bölüm Başkanlığına 15 gün önce başvurur.
S.4.12.3.21 / 2 Bölüm Başkanlığı uygun görmediği takdirde durumu öğretim elemanına bildirir. Uygun görür ise uygun görüş yazısını Dekanlığa gönderir.
S.4.12.3.21 / 3 Yolluk ya da yevmiye ödenmesi durumunda ya da görevlendirme süresinin 15 günü aşması durumunda Fakülte Yönetim Kurulu Kararı alınır.
S.4.12.3.21 / 4 Alınan karar uyarınca Rektörlük “Olur” u hazırlanarak Rektörlük Makamına sunulur. (Yolluk ya da yevmiye ödenmemesi halinde, görevlendirme süresinin 1 haftaya kadar olması durumunda Dekanlık “Olur” u 15 günü aşmaması durumunda ise Rektörlük “Olur” u hazırlanır.)
S.4.12.3.21 / 5 İmza aşaması bitince ilgiliye ve Personel Daire Başkanlığına bildirilir.
S.4.12.3.4 / 1 Dersleri verecek Öğretim Elemanları Belirlenmesi.
S.4.12.3.4 / 2 İhtiyaç Duyulduğunda Üniversitenin İlgili Akademik Birimlerine Dersleri verebilecek Öğretim Elemanları Talep Yazısı Gönderilmesi.
S.4.12.3.4 / 3 Gerek Duyulduğunda 31 Maddeye Göre Dışarıdan Dersi SÜREÇ ADIMLARI verebilecek Öğretim Elemanı Görevlendirmesi Rektörlüğe Önerilmesi.
S.4.12.3.4 / 4 Öğretim elamanlarının ders görevlendirmeleri Fakülte Kurul kararı ile karar altına alınması.
S.4.12.3.4 / 5 Ders Planında Yer Alan Yarıyıla Ait Tüm Derslerin Öğretim Elemanlarına Bildirilmesi.
S.4.12.3.4 / 6 Belirlenen dersler, ders programları ve öğretim üye görevlendirme listeleri öğrenci işleri daire başkanlığına gönderilir.
S.4.12.3.6 / 1 Gelen yazılar Dekanlık/Müdürlük makamına sunulur. Dekan/Müdür yazıları gördükten sonra gereğinin yapılması için Fakülte/Enstitü/Yüksekokul Sekreterine havale eder.
S.4.12.3.6 / 2 Fakülte/Enstitü/Yüksekokul Sekreteri yazının içeriğine göre yapılacak iş özelinde personele sevkini gerçekleştirir ve yapılacak işlemi belirler.
S.4.12.3.6 / 3 Gelen yazı ile ilgili birimler gelen yazı için gerekli işlem sonucunda cevaben ilgili yazı hazırlar.
S.4.12.3.6 / 4 Birim içinden oluşturulan yazılara ekleri eklenerek hazırlanır. Yazı önce Fakülte/Enstitü/Yüksekokul Sekreterinin parafına sunulur. Yazı ve ekleri incelenip Fakülte/Enstitü/Yüksekokul Sekreteri tarafından paraflandıktan sonra Dekan/Müdür imzasına sunulur. Yazı ve ekleri incelenip Dekan/Müdür tarafından imzalanır.
S.4.12.3.6 / 5 Dekan/Müdür imzasında çıkan yazılar Elektronik belge yönetim sistemi vasıtasıyla iletilir. Posta yoluyla gönderilecek yazılar yazı işleri tarafından posta yoluyla gönderilir.
S.4.12.3.6 / 6 Kurum dışından elektronik ortam dışından gelen yazılar yazı işleri birimi tarafından elektronik belge yönetim sistemine kayıt edilir ve evrak numarası alınarak dosyalanır.
S.4.12.3.3 / 1 Bölüm Başkanı Bölüm Kurulu Kararı ile Akademik Personel İhtiyacı Olduğunu Bir Üst Yazı ile Dekanlığa Bildirir.
S.4.12.3.3 / 2 Dekanlık/Müdürlük, Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Akademik Personel İhtiyacını Yönetim Kurulu Kararını Bir Üst Yazı ile Rektörlüğe Bildirir.
S.4.12.3.3 / 3 Adaylar Müracaatlarını İlgili Birimlere Yapar.
S.4.12.3.3 / 4 İlgili Birimler Sınav Komisyonları Oluştururlar.
S.4.12.3.3 / 5 Sınav Komisyonu Kanun/Yönetmelikte Belirtilen Esaslar Doğrultusunda Sınavlarını Yapar.
S.4.12.3.3 / 6 Sınavlarda Başarılı Olanların Listesi Yönetim Kurulu Kararı İle Dosyaları Rektörlüğe Gönderilir.
S.4.12.3.3 / 7 Dekanlık Ataması yapılan Personele Tebliğ Ettikten Sonra Başlama Yazısını Yazar.
S.4.12.3.3 / 8 Akademik Personel Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu İlgili Biriminde Göreve Başlar.
Yetkiler

  • Biriminin görev, yetki ve sorumluluğunda yer alan tüm düzenli, verimli ve gecikmeye meydan vermeden yapmak ve sonuçlandırmak,
  • Göreviyle ilgili evrak, taşınır ve taşınmaz malları etkin ve verimli kullanmak, korumak ve saklamak,
  • Birim amirleri ve üst makamların vereceği diğer görevleri yerine getirmek. Takip ettiği iş ve işlemler hakkında amirine bilgi vermek,
  • 657 sayılı Devlet memurları kanununun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Diğer kurum veya kuruma ait sorumluluk alanı ile ilgili bilgi yönetim sistemlerini kullanabilmek,
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında paraf yetkisi,

Bilgi
  • Mevzuat, İletişim, Yönetim,
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki Birimler Dekanlık, Fakülte Sekreterliği,
Adı Soyadı Tarih İmza
Hazırlayan Onaylayan Yürürlülük Onayı
Ahmet Emin Şen Mahmut Aydın Burcu Avcı