Görev Tanımı Yönetimi

Görev Tanımı

Yazdır
Samsun Üniversitesi
Görev Tanım Formu
Doküman No GRT180
Yayın Tarihi 08/09/2023
Revizyon No 00
Revizyon Tarihi 00/00/0000
Sayfa No 1
Birimi Rektörlük
Alt Birimi Kalite Koordinatörlüğü
Bağlı Ünvan Kalite Koordinatörlüğü
Görev Adı Kalite Komisyonu
Sorumluluk Alanı S.4.1.5 - KİDR Hazırlama Süreci İşlemleri
S.4.1.6 - KİDR/KGBR İzleme Süreci İşlemleri
S.4.1.4 - Kalite Kurum Kültürü Oluşturma Çalışmaları
S.4.1.7 - Memnuniyet Anketlerinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi İşlemleri
Görev Türü
Hassas Görev Hassas Görev Kodu
Görev ve Sorumlulukları S.4.1.6 / 1 Samsun Üniversitesi Kalite Komisyonu KİDR/KGBR hazırlık çalışmalarını başlatır ve tüm süreçler kalite komisyonu tarafından yürütülür.
S.4.1.6 / 2 Üniversitemiz Kalite Komisyonu, KİDR/KGBR hazırlama sürecinde izleme takımını oluşturur, görev dağılımını yapar ve süreci yönetir.
S.4.1.6 / 3 İzleme takımına seçilen üyelere Rektörlük Makamınca EBYS üzerinden tebligat yapılır.
S.4.1.6 / 4 Kurumsal Dış Değerlendirme Programı ile Kurumsal Akreditasyon Programında genel olarak aşağıdaki yer alan soruların cevabını aramaya yönelik bir yaklaşım izlenir: • Kurumun değerleri, misyon ve hedefleriyle uyumlu olarak; liderlik, yönetim ve kalite, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinde sahip olduğu kaynakları ve yetkinlikleri nasıl planladığı ve yönettiği, • Kurumun genelinde ve süreçler bazında izleme ve iyileştirmelerin nasıl gerçekleştirildiği, • Planlama, uygulama, izleme ve iyileştirme süreçlerine paydaş katılımının ve kapsayıcılığın nasıl sağlandığı, • Kurumun iç kalite güvencesi sisteminde güçlü ve iyileşmeye açık alanların neler olduğu, • Gerçekleştirilemeyen iyileştirmelerin nedenleri, • Yükseköğretimin hızlı değişen gündemi kapsamında kurumun rekabet avantajını koruyabilmesi için kalite güvencesi sisteminde sürdürülebilirliği nasıl sağlayacağı.
S.4.1.6 / 5 Plan ve içerik iç ve dış paydaşlarla yazılı olarak paylaşılır.
S.4.1.6 / 6 İzleme takımı tarafından KİDR ve KGBR çalışmalarına dair raporlar incelenerek eksiklikler tespit edilir ve eksiklikler birimlerden yazılı olarak talep edilir.
S.4.1.6 / 7 Saha ziyaretleri yapılır.Ziyaretler sonucu Çıkış Toplantısı yapılır.
S.4.1.6 / 8 İzleme Takımı ve Kalite Koordinatörlüğü ortak çalışması ile İzleme Raporu hazırlanır ve Rektörlüğe iletilir.
S.4.1.6 / 9 Rektörlük görüşüne göre İzleme Takımı gerekli güncellemeleri yapar.
S.4.1.6 / 10 İzleme Raporu, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından oluşturulan Kalite Güvencesi Yönetim Bilgi Sistemi (KGYBS)’ye yüklenmesi gerekmektedir. Söz konusu yükleme işlemi için yükseköğretim kurumu Kalite Komisyonu Başkanına veya komisyon başkanı tarafından görevlendirilen bir kişiye web tabanlı sisteme yönetici olarak giriş yapma yetkisi verilir.
S.4.1.4 / 1 Kalite güvencesi sistemini yapılandırmak ve yaygınlaştırmak.
S.4.1.4 / 2 Katılımcı yönetim ve organizasyon yapısı ile kalite kültürünün yayılımını teşvik etmek.
S.4.1.4 / 3 Kalite Güvence Sisteminin geliştirilmesi ve sürekli iyileştirme faaliyetleri için eğitim hizmetleri sunmak ve etkinlikler geliştirmek. Birimlerin bu konuda önerileri olduğunda Kalite Koordinatörlüğü’ne iletebilirler.
S.4.1.4 / 4 Kalite Kurum Kültürü Sisteminin geliştirilmesi ve sürekli iyileştirme faaliyetleri için rehberlik ve danışmanlık hizmetleri sunmak ve etkinlikler geliştirmek.
S.4.1.4 / 5 Kalite kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla düzenlenen etkinliklere katılımı arttırmak.
S.4.1.4 / 6 Kalite kültürü farkındalığını ve kalite çalışmalarına olan memnuniyet düzeyini arttırmak.
S.4.1.5 / 1 Samsun Üniversitesi Kalite Komisyonu Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) hazırlık çalışmaları Veri Performans Analiz Sistemi(VPYS) üzerinden başlatılır.
S.4.1.5 / 2 Kurum Kalite Komisyonu, KİDR hazırlama sürecinde görev dağılımını yapar ve süreci yönetir.
S.4.1.5 / 3 KİDR, dört başlık (Liderlik,Yönetişim ve Kalite, Eğitim ve Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal Katkı) ve bu başlıklar altında yer alan ölçütler ile ilgili ölçütlerin altında sıralanan alt ölçütler esas alınarak hazırlanır.
S.4.1.5 / 4 Çalışma Gruplarına seçilen üyelere Rektörlük Makamınca EBYS üzerinden tebligat yapılır.
S.4.1.7 / 5 Memnuniyet anketleri Kalite Koordinatörlüğünce elektronik ortamda periyodik aralıklarla uygulanır ve veriler kalite komisyonunda kapsamlı bir şekilde değerlendirilerek sonuç raporu hazırlanır.
S.4.1.7 / 6 Kalite Koordinatörü anket sonuçlarını Üst Yönetimle, Kalite Komisyonu ile ve talep edilen diğer toplantılarda paylaşır ve gerekli görüldüğü takdirde düzeltici ve iyileştirici faaliyetler planlanır ve uygulanır.
Yetkiler
  •  Her birim için ayrı ayrı alt kalite komisyonları oluşturabilir.
  • İç kalite güvence sistemi ana başlıklarına yönelik olarak ilgili birimlerin akademik ve idari uzmanlarından oluşan alt komisyonlar oluşturabilir.
  • Kurumun stratejik amaç ve hedeflerine yönelik alt komisyonlar oluşturabilir.
  • İlgili komisyon ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında tamamlanmasını sağlamak amacıyla gerekli önlemleri almak.
Bilgi
  • Mevzuat, iletişim, yönetim
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük, güvenilirlik, profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış, iletişim becerisi,
  • Mevzuat ve sistemli çalışma bilgisi,
  • Değişim ve zaman yönetimi
  • Stratejik yönetim
  • Planlama ve organize etme
  • Performans ve gelişim yönetimi
İletişimdeki Birimler Tüm Birimler,
Adı Soyadı Tarih İmza
Hazırlayan Onaylayan Yürürlülük Onayı
Ezgi Cebeci Ali Bilgin Ali Bilgin