Görev Tanımı Yönetimi

Görev Tanımı

Yazdır
Samsun Üniversitesi
Görev Tanım Formu
Doküman No GRT184
Yayın Tarihi 08/09/2023
Revizyon No 00
Revizyon Tarihi 00/00/0000
Sayfa No 1
Birimi Rektörlük
Alt Birimi Rektörlük
Bağlı Ünvan Rektörlük
Görev Adı Hukuk İşleri Ofisi Personeli
Sorumluluk Alanı S.4.8.1 - Adli Yargıda Üniversite Aleyhine Açılan Davaların Takibi Süreci
S.4.8.5 - İdari Yargıda Üniversite Aleyhine Açılan Davaların Takibi Süreci
S.4.8.7 - Üniversitemiz Tarafından Adli Yargıda Açılan Davaların Takibi Süreci
S.4.8.9 - Üniversitemiz Tarafından İdari Yargıda Açılan Davaların Takibi Süreci
S.4.8.8 - Üniversitemiz Tarafından Adli Yargıda Takip Edilen Cumhuriyet Başsavcılıklarına yapılan şikâyetlerin ve Ceza Davalarının Takibi Süreci
S.4.8.2 - Hukuki Görüş Verilmesi
Görev Türü
Hassas Görev Hassas Görev Kodu
Görev ve Sorumlulukları S.4.8.1 / 1 Dava konusu evrakın varsa ara kararın ilgili birime gönderilerek cevap ve bilgi istenilmesi.
S.4.8.1 / 2 Birimden gelen cevap ve bilgiler ışığında İlgili mevzuat kapsamında konunun değerlendirilmesi ve yasal cevap süresi içinde cevap dilekçesinin hazırlanarak mahkemeye iletilmesi
S.4.8.1 / 3 Söz konusu davaya ilişkin esas numarası kaydının birim memuru tarafından gerek esas defterine gerek de bilgisayar ortamına kaydı
S.4.8.1 / 7 Mahkemece verilen kararın gereğinin yapılması amacıyla ilgili birimlere bildirilmesi
S.4.8.5 / 3 Söz konusu davaya ilişkin esas numarası kaydının birim memuru tarafından gerek esas defterine gerek de bilgisayar ortamına kaydı
S.4.8.5 / 1 Dava konusu evrakın varsa ara kararın ilgili birime gönderilerek cevap ve bilgi istenilmesi.
S.4.8.5 / 7 Mahkemece verilen kararın gereğinin yapılması amacıyla ilgili birimlere bildirilmesi
S.4.8.5 / 8 Mahkeme kararının idare aleyhine olması durumunda gerekli kanun yollarına yasal süresi içinde başvurulması(İstinaf, Temyiz, Karar Düzeltme vb.) ve yüksek mahkemeden gelen karara göre idare lehine işlem tesis edilmesi
S.4.8.5 / 9 Mahkeme kararının idare lehine olması durumunda kararın niteliğine göre gerekli icrai işlemlerin işlemin tesisi için ilgili birimlere bilgi verilmesi
Yetkiler
  •  657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Hukuk Müşavirliği ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında tamamlanmasını sağlamak amacıyla gerekli önlemleri almak,
  • Dairede çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine sahiptir.
  • Yetkilerini, Yönetim Kurulu ve Rektör’e karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanmak,
  • Daire ile ilgili harcamalarda harcama yetkilisidir.
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisi,
  • KBS , MYS kullanma yetkisi.
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim, Yönetim
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki Birimler Genel Sekreterlik,
Adı Soyadı Tarih İmza
Hazırlayan Onaylayan Yürürlülük Onayı
Sedat Kaya Ali Bilgin Ali Bilgin