Görev Tanımı Yönetimi

Görev Tanımı

Yazdır
Samsun Üniversitesi
Görev Tanım Formu
Doküman No GRT205
Yayın Tarihi 24/11/2023
Revizyon No 00
Revizyon Tarihi 00/00/0000
Sayfa No 1
Birimi Genel Sekreterlik
Alt Birimi Hukuk Müşavirliği
Bağlı Ünvan Hukuk Müşavirliği
Görev Adı Soruşturma Ofisi Personeli
Sorumluluk Alanı S.4.8.10 - Personel Disiplin Soruşturma İşlemleri Takip Süreci
S.4.8.6 - Personel Ceza Soruşturması İşlemleri Takip Süreci
Görev Türü
Hassas Görev Hassas Görev Kodu
Görev ve Sorumlulukları S.4.8.6 / 1 Soruşturma konusu olay bildirimi (Savcılık, dış kurumlar, bağlı birimler, şahıs şikâyeti) sekreter tarafından kayıt altına alınarak Hukuk Müşavirine teslim edilir.
S.4.8.6 / 2 Hukuk Müşaviri tarafından teslim alınan evrak Disiplin Amirine sunulu ve soruşturmacı görevlendirmesi yapılır.
S.4.8.6 / 3 Dosya Soruşturmacıya gönderilir.
S.4.8.6 / 4 Soruşturmanın süresi içinde tamamlanıp tamamlanmadığı kontrol edilir.
S.4.8.6 / 5 Soruşturmacı tarafından tamamlanarak teslim edilen dosyada eksik olup olmadığı incelenir.
S.4.8.6 / 6 Dosya tamamlanmamış ise tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için dosya soruşturmacıya gönderilir.
S.4.8.6 / 7 Dosya tamamlanmış ise soruşturma açılıp açılmaması kararı vermeye yetkili kurula dosya sunulur.
S.4.8.6 / 8 Yetkili kurul tarafından soruşturma açılıp açılmamasına ilişkin verilen karar (Lüzumu Muhakeme/Meni Muhakeme) hakkında soruşturma yapılan personel ve şikâyetçiye karar bildirilir.
S.4.8.6 / 9 Yetkili Kurul tarafından “Meni Muhakeme” kararı verildiği takdirde; dosya yasa gereği Danıştay 1. Daire Başkanlığına gönderilir. Danıştay tarafından ONAMA kararı verilirse dosya arşive kaldırılır. Danıştay tarafından BOZMA kararı verilirse (Lüzumu Muhakeme) dosya savcılığa bildirilir. Şayet Danıştay tarafından dosyadaki eksiklik nedeniyle BOZMA kararı verilirse tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için dosya soruşturmacıya gönderilir.
S.4.8.6 / 10 Yetkili Kurul tarafından “Meni Muhakeme” kararı verilir ve söz konusu karara itiraz edilmezse karar kesinleşerek savcılığa bildirilir. Şayet söz konusu karara itiraz edilirse Dosya Danıştay 1. Daire Başkanlığına gönderilir. Danıştay tarafından ONAMA kararı verilirse dosya savcılığa bildirilir. Danıştay tarafından BOZMA kararı verilirse dosya arşive kaldırılır. Şayet Danıştay tarafından dosyadaki eksiklik nedeniyle BOZMA kararı verilirse tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için dosya soruşturmacıya gönderilir.
S.4.8.10 / 1 Şikâyet konusu içeren evrak sekreter tarafından kayıt işlemi yapılarak Hukuk Müşavirine sunulur.
S.4.8.10 / 2 Hukuk Müşaviri tarafından teslim alınan evrak soruşturma açılıp açılmaması yönünde karar verilmek üzere disiplin amirine sunulur.
S.4.8.10 / 3 Disiplin amiri, soruşturma başlatılmasına karar vermez ise evrak dosyaya kaldırılmak üzere soruşturma bürosuna gelir.
S.4.8.10 / 4 Disiplin amiri, soruşturma başlatılmasına karar verir ise Hukuk Müşavirliği tarafından disiplin amirinin belirlediği soruşturmacıya görevlendirme yazısı yazılır ve dosya soruşturmacıya gönderilir.
S.4.8.10 / 5 Soruşturmacının soruşturmayı tamamlamasının ardından dosya Hukuk Müşavirliğine teslim edilir.
S.4.8.10 / 6 Hukuk Müşavirliği tarafından soruşturmanın süresi içerisinde tamamlanıp tamamlanmadığı ve dosyada eksik olup olmadığı incelenir.
S.4.8.10 / 7 Dosya tamamlanmamış ise tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için dosya soruşturmacıya iade edilir.
S.4.8.10 / 8 Dosya tamamlanmış ve ceza teklif edilmemişse; sonuç ilgiliye ve PDB’ye bildirilir.
S.4.8.10 / 9 Dosya tamamlanmış ve ceza teklif edilmişse; teklif edilen disiplin cezası hakkında karar verilmek üzere dosya Hukuk Müşavirliği tarafından disiplin amiri/Disiplin Kuruluna Sunulur.
S.4.8.10 / 10 Disiplin amiri/Disiplin Kurulunca alınan karar Hukuk Müşavirliği tarafından ilgiliye ve Personel Daire Başkanlığına bildirilir.
Yetkiler
  •  657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili maddelerindeki yeterlik şartlarına haiz olmak,
  • Hukuk Müşavirliği ile ilgili işlerin mevzuata uygun olarak ve zamanında tamamlanmasını sağlamak amacıyla gerekli önlemleri almak,
  • Dairede çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama yetkilerine sahiptir.
  • Yetkilerini, Yönetim Kurulu ve Rektör’e karşı sorumlu olarak mevzuat çerçevesinde kullanmak,
  • Daire ile ilgili harcamalarda harcama yetkilisidir.
  • Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) yazışma programında imza ve paraf yetkisi,
  • KBS , MYS kullanma yetkisi.
Bilgi
  • Mevzuat, İletişim, Yönetim
Beceri ve Yetenek
  • Dürüstlük ve güvenilirlik,
  • Profesyonellik ve uzmanlık,
  • Problem çözme ve sonuç odaklı olma,
  • Bütünsel bakış,
  • Sistemli çalışma,
  • Değişim ve zaman yönetimi,
  • Performans ve gelişim yönetimi,
  • Planlama ve organize etme,
  • Stratejik yönetim.
İletişimdeki Birimler Rektörlük, Genel Sekreterlik,
Adı Soyadı Tarih İmza
Hazırlayan Onaylayan Yürürlülük Onayı
Mehmet Okudan Tuncay Türkoğlu Ali Bilgin