Veri Performans Yönetim Sistemi

Kılavuz

ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE DAYALI AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) HESAPLAMA KILAVUZU
Döküman No KLV02
İlk Yayın Tarihi 20/06/2024
Revizyon Tarihi -
Revizyon No 0
Hazırlayan Rasime TÜRKMEN (Şube Müdürü)
Onaylayan Ahmet Emin ŞEN (Daire Başkanı)
Yürürlülük Onayı Kalite Koordinatörlüğü

ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE DAYALI  AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) HESAPLAMA KILAVUZU 

 


Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi (AKTS) [European Credit Transfer and Accumulation System-ECTS]

 

Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi (AKTS); bir eğitim programının koyduğu hedeflere ulaşmak için öğrencilerin başarması gereken iş yüküne göre tanımlanan, öğrenme çıktılarına ve öğrenim sürecinin şeffaflığına dayanan öğrenci merkezli kredi biriktirme, kredi aktarım, akademik denklik ve transfer sistemi olup aynı zamanda yükseköğretim alanında Avrupa çapında geçerli bir 'ortak dil' olarak nitelendirilmektedir.

Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi'nin Amacı

AKTS bir akademik denklik sistemi olup, temel amacı;

 

·         Farklı ülkelerin eğitim kurumlarında öğrenim gören değişim öğrencilerinin aldıkları derslerin sonuçlarının adil bir biçimde ilgili kurumlarca karşılıklı olarak tanınmasını sağlamak,

 

·         Kredi ve notlandırma konularında Avrupa çapında standartlaşmayı sağlamak,

 

·         Akademik tanınmanın düzenlenmesi için, çalışma programlarının şeffaflığı ve öğrenci başarısı üzerine temellendirilmiş uygulama kuralları ortaya koymak,

 Öğrenci hareketliliğini kolaylaştırmak,

Öğrenci İş Yükü

 AKTS hesaplamada temel kural, bir akademik yılda alınması gerekli tüm derslerin AKTS kredilerinin toplamının 60 olması zorunluluğudur. Kredi miktarının belirlenmesinde temel alınacak ölçüt “Öğrenci İş Yükü” olmalıdır.


 AKTS kredileri, öğrencilerin beklenen öğrenme çıktılarına ulaşabilmesi için gerekli olan tüm öğrenme aktivitelerinin (dersler, seminerler, projeler, stajlar, bireysel çalışma ve sınavlar, başka bir deyişle ders saati içinde ve ders saati dışındaki tüm çalışmalar) iş yükünü gösteren sayısal değerdir.

Öğrenci İş Yükünün Hesaplanması:

Bir dersin iş yükünün belirlenmesinde öğrencinin ders içi ve dışındaki aktivitelere harcadığı emek/zaman dikkate alınır.

·         Derste hedeflenen öğrenme kazanımlarını,

·         Seçilen öğrenme - öğretme yöntemleri,

·         Uygulanan ölçme/değerlendirme teknikleri,

·         Ders programının yapısı ve tutarlılığı,

·         Öğrencinin yeteneği ve çabası,

·         Öğrenim süresi gibi faktörler, etkiler.

İşlem Basamakları:

·         Dersin öğrenme kazanımları belirlenmeli,

·         Gerekli öğrenme - öğretme aktiviteleri belirlenmeli,

·         Uygun değerlendirme teknikleri seçilmeli,

·         Dersin tahmini iş yükü hesaplanmalıdır.



AKTS hesaplanmasında

30 AKTS 1 yarıyıl, 60 AKTS 1 akademik yıl ve 1 AKTS 25 – 30 saatlik iş yüküne karşılık gelir. 


Öğrenci iş yükünün tahmininde aşağıdaki unsurlar dikkate alınır.

Ders Saati (Teorik/uygulama), Sınavlar, Ödevler, Sözlü Sunum, Seminerler, Alan Çalışmaları, Projeler, Bireysel Çalışmalar, Teknik Gezi.


Öğrenci iş yükünü tahmin ederken aşağıdaki sorulara cevap aranır:

1.      Dersin öğrenme çıktıları nelerdir?

2.      Derste öğrenciye hangi program çıktıları kazandırılmak istenir?

3.      Dersle ilgili hangi öğrenim aktiviteleri mevcuttur?

4.      Öğrenme çıktıları nasıl ölçülüp değerlendirilir?

5.      Öğrenme çıktılarının kazanılması için öğrencinin tahmin edilen çalışma süresi nedir?